Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nikdy neříkej nikdy

Zas je tu čas novoročních předsevzetí…Nepopírám, že jsem taky patřila k lidem, kteří věří, že se změnou letopočtu se jejich život začne ubírat jiným směrem: k lepším zítřkům...

...ve kterých není místo pro čokoládové úlety, zbytečné kousky v šatníku, nekonečné tlachání s kamarádkami po telefonu, závislost na kofeinu a hodiny strávené brouzdáním po internetu.

S každým Novým rokem se ve mně rozhořel plamínek naděje na pravidelný pohyb a zdravou stravu, ale hlavně na neutuchající práci na svém osobním a duchovním rozvoji. Nutno dodat, že předsevzetí o zdravém životním stylu většinou vzala za své už koncem ledna, kdy mají naše dvojčata narozeniny a s mužem slavíme výročí svatby. Ostatní sliby, které jsem sama sobě dala, se pak rychle hroutily dominovým efektem. A tak jsem si jednoho krásného prvního dne v roce řekla, že se na nějaká předsevzetí můžu vykašlat. Až budu chtít cokoli změnit, udělám to. Kdykoliv. Vlastně jsem si jedno předsevzetí dala: že už si žádné další nikdy nedám.

Jenže, nikdy neříkej nikdy. Vlastně se mi zdá, že kdykoli řeknu nikdy, přijde situace, která mi ukáže, že to se ještě uvidí...

Děti hned druhého ledna odjely se školou na hory a já jsem propadla iluzi, že jim trochu zušlechtím pokoje. Samozřejmě se tvářím, že udržování pořádku v soukromém prostoru svých potomků je čistě jejich věc, ale bez občasných zásahů by oba dávno shnili ve špíně. Každá taková operace vyžaduje obezřetnost, aby splnila účel a nevyvolala u dětí nelibost, že jim narušuji soukromí. Tentokrát jsem zvolila zkrácenou variantu, tedy sesbírání špinavého prádla z podlahy a všeho dalšího, co se na ní běžně nevyskytuje, například použité odličovací tampony nebo kousky ztvrdlé pizzy.   

Rozhodně nejsem typ matky, která má potřebu čmuchat dětem ve věcech pod záminkou, že o nich musí mít přehled a že je to pro jejich dobro. Zároveň ale nesouhlasím s kolegou, který razí zásadu, že od patnácti se k dětem do pokoje vstupuje jen v případě, že by to byla otázka života a smrti.

A tak jsem vstoupila na výsostné území svých miláčků, a tu mi v Diančině pokoji náhle padl zrak na kus papíru. Trčel zpod učebnic a já zpětně uznávám, že by bylo pro všechny lepší, kdybych ho tam nechala.

Byl to seznam. Seznam Diančiných novoročních předsevzetí. Neodolala jsem. Prostě jsem si ho přečetla. Co nadělám…jsem jenom člověk. A matka k tomu.

Na prvním místě stálo: Pravidelně si uklízet pokoj. Holka moje zlatá, pomyslela jsem si. Vím, jak to s novoročními předsevzetími chodí, ale snaha se cení. Další bod: Psát domácí úkoly z angličtiny. Aha. Tvrdila mi, že jim angličtinářka žádné nedává. No nic. Na vysvědčení má pořád jedničku, takže vlastně o nic nejde. Za třetí: Přestat lhát. Ale, to se podívejme. To jako i doma?! A v čem?! Jasně, někdy si říkám, že příliš spoléhá na svůj roztomilý kukuč. Myslí si, že jí vždycky všechno projde. Budu si s ní muset promluvit. Hlavně nějak nenápadně, aby nepoznala, že jsem ten papír četla. Další bod: Omezit kouření na jedno brko denně. Koupit si zase obědy. Cože?! Tak ona si za peníze na školní jídelnu kupuje cigarety?! Nebo snad něco horšího?! Jak to, že to z ní není cítit?! A nemá anorexii, když nechodí na obědy?! Ach bože. S kým se mám poradit? Mám zajít k dětské psycholožce? Nebo rovnou ke své?!

Poslední bod: Konečně se rozhodnu. A dál?! Začíná mi být nějak mdlo.

Podívala jsem se na zadní stranu sezamu. Byla tam dvě jména. Samuel a Filip. A u každého dva sloupce se znaménky plus a mínus. Samuel měl jednoznačně víc plus. Začala jsem zhluboka dýchat. Dala jsem si panáka. Odolala jsem pokušení rozjet se na hory a podrobit svou dceru křížovému výslechu. Zavolala jsem muži, matce, dvěma kamarádkám a své psycholožce. Všichni mi shodně poradili, ať se nestresuji. Že nic se nejí tak horké. Že se vlastně nic hrozného neděje. A že Dianka je úplně normální slečna. Tak ať jsem na oplátku úplně normální matka.

Pořád zhluboka dýchám. Už tři dny. Nevím, jaké to bude, až se vrátí moje sladká holčička, která lže, kouří bůhvíco a tahá se s nějakým týpkem (nebo pro jistotu rovnou se dvěma). Jedno vím ale jistě: Do pokojů svých dětí odteď vkročím jen v případě, že se zpod dveří bude linout hnilobný zápach.

A jestli to vypadá, že jsem si právě dala novoroční předsevzetí, tak ano. Dala. Z pudu sebezáchovy.

 

Autor: Petra Polsen | sobota 7.1.2017 10:37 | karma článku: 14,63 | přečteno: 391x
  • Další články autora

Petra Polsen

Jak jsem šňupala kakao

Nedávno na internetu psali, že v Americe začali prodávat šňupací čokoládu. Jako nevyléčitelná závislačka na téhle pochoutce jsem pochopitelně zbystřila...

18.7.2017 v 7:53 | Karma: 16,82 | Přečteno: 381x | Diskuse| Ona

Petra Polsen

Princové jsou na draka

Pokud patříte k zarytým obhájcům volné výchovy, varuju vás předem: tento článek vám může zvýšit krevní tlak.

11.7.2017 v 8:05 | Karma: 37,32 | Přečteno: 1457x | Diskuse| Ona

Petra Polsen

Zaklínadlo jménem čtyřicítka

Kdysi jsem se děsila toho, že mi někdy bude třicet. Nakonec to zdaleka nebylo tak hrozné, jak jsem si myslela. Všem čerstvým třicítkám vzkazuju: užívejte si to, protože...za deset let bude hůř. Vím, o čem mluvím...

15.6.2017 v 8:07 | Karma: 27,41 | Přečteno: 1072x | Diskuse| Ona

Petra Polsen

Tuhle chci doma!

Vždycky mě to dostane. Znova a znova...Z rady, že si máme dát pozor na to, co si přejeme, se už stala dokonale otřepaná fráze. Ale platí pořád. Bohudík...a taky bohužel.

7.6.2017 v 7:03 | Karma: 20,31 | Přečteno: 956x | Diskuse| Ona

Petra Polsen

Tyjo, ten je teda má!

Začnu otázkou: Na co jste pomysleli jako první, když jste si přečetli název tohoto článku? Před jeho zveřejněním mi odpovědělo několik mužů i žen. Odpovědi byly tak jednoznačné, že mě to až překvapilo.

4.5.2017 v 7:23 | Karma: 20,19 | Přečteno: 1162x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Dostával jsem balíčky, ne peníze, řekl Bystroň ke kauze úplatků od Rusů

26. dubna 2024  16:37,  aktualizováno  16:50

Poslanec Alternativy pro Německo (AfD) Petr Bystroň v kauze možných úplatků od proruské sítě řekl v...

Wau, skvělé, úžasné. Podvodníci imitují známé weby, falešné jsou i komentáře

26. dubna 2024  16:39

Internetoví podvodníci zneužívají zavedené značky a snaží se tak z lidí vylákat peníze. Podvrhnuté...

Kontrast v odvodech v Kyjevě a venku je neskutečný, říkají reportéři iDNES.cz

26. dubna 2024  16:04

Podcast Únava vojáků i civilistů na Ukrajině je vysoká, ale stejně tak i morálka. Redaktor Michal Voska a...

Žena nedbala varování své banky, falešným makléřům poslala přes milion

26. dubna 2024  15:57

Podvodníkům naletěla dvaašedesátiletá žena z Jičínska, která nedbala ani upozornění ze své banky,...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...

  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1669x
Jsem překladatelka a autorka Deníku kočičího intelektuála. Oceňuji inteligentní humor a upřímnost. Inspirují mě moudří, tvořiví, cílevědomí a pozitivně naladění lidé. Mám slabost pro kočkovité šelmy, vůni květin a čokoládu. Ještě toho chci hodně poznat, zažít a naučit se. A ještě toho chci lidem i sobě hodně dát. Třeba psaním...

Seznam rubrik