Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak se můj kocour ocitl v erotice

Můj kocour se nechtěně dostal do erotické literatury. Záměrně říkám můj a ne náš. Nemyslím totiž našeho zrzavě mourovatého kocoura, který většinu dne prospí a o erotice si může nechat jen zdát. 

Jednak už je hodně starý a jednak…je kastrovaný. Řeč je o mém imaginárním kocourovi, hrdinovi mé první knížky. Tak dlouho jsem si lámala hlavu, co si o nás, lidech, kočky můžou myslet, až jsem začala psát Deník kočičího intelektuála. Našeho miláčka jsem tak povýšila na mluvčího všech kočkovitých šelem, které žijí s lidmi. Doufám, že si toho aspoň trochu váží.

Deník byl na světě a já jsem zjistila, že mé první umělecké dítě je postižené. Stalo se tak při autorském čtení v domově důchodců, které proběhlo přesně v den, kdy mi poštou přišly první výtisky; div že z nich ještě nekapal inkoust. Jednoho jsem se hrdě chopila, abych starouškům a stařenkám zpříjemnila odpoledne. Byla jsem hodně překvapená, když jsem během předčítání zjistila, že na některých stránkách chybí kus textu. Honem jsem přemýšlela, jak situaci zachránit; nenapadlo mě nic lepšího, než prokládat čtení větami jako „…a tady ještě mělo být…“ nebo „…a tady chybí…“ Nikdy předtím ani potom jsem se tolik nezapotila. Dědečkové a babičky byli úžasní. Když jsem se po čtení málem zhroutila, jeden po druhém za mnou chodili a utěšovali mě, ať si z toho nic nedělám, že se jim to líbilo i tak.

Mohl za to špatně seřízený tiskařský stroj. Naštěstí. Kdyby to po všech těch opravách a úpravách byla moje chyba, nejspíš bych si hodila mašli na první strom, který bych ten den potkala. V tiskárně se k problému postavili čelem a po několika týdnech jsem držela v ruce téměř bezchybný Deník. No jo, téměř. Ale co. Dokonalé věci nechejme lidem bez fantazie.

A byl tu křest. Krásný. Slavnostní. Kamarádka se nabídla, že mi na něj upeče dort. Moc se jí povedl. Navrch nedala pověstnou třešinku, ale kocoura vyrobeného z mandlové hmoty. Ten se taky vydařil; až tak, že o něj projevilo zájem hned několik účastníků akce. Problém nastal, když si ho kdosi v nestřeženém okamžiku opravdu přivlastnil. Ať už to byl kdokoli, naboural mi tím řeč, kterou jsem měla postavenou na tom, že promlouvám k marcipánovému kocourovi. Takhle jsem promlouvala akorát tak k třetímu patru dortu, kde si můj hrdina původně hověl. Nemusím asi zdůrazňovat, že už to nějak nebylo ono.

A pak se Deník konečně dostal do obchodů a já jsem začala očekávat nepřetržité telefonáty s žádostmi o rozhovor, nabídkami přeložení Deníku do několika světových jazyků a pozváními do všech možných televizních pořadů včetně červené pohovky a proutěného křesílka. Když se pořád nic nedělo, rozhodla jsem se provést nenápadnou inspekci. To jako jestli je Deníků v obchodech dost. Koneckonců, bylo před Vánoci.

Byla jsem zrovna v Brně, a tak jsem zamířila do jednoho z největších knihkupectví. Ale…Deník nikde. Nechala jsem si zavolat pana vedoucího. Stesky začínající autorky byly očividně mimo spektrum jeho zájmu, ale byl alespoň tak hodný, že mě předal slečně, která má na starost vyrovnávání knih do polic. Ta se mě podrobně vyptala, o jakou že knihu jde a zavedla mě k jiné slečně, která má na starost českou literaturu. Vyzpovídala mě stejně jako ta předchozí a předala mě další, která vyrovnává knihy do sekce Humor. Podle počítače tam moje kniha měla být. Ale nebyla. Slečna prozkoumala všechny možné police, až jsem uslyšela lehce otrávené:

„Ale vždyť tady ten váš kocour je!“ a ukazovala při tom do regálu označeného jako Erotika.

Byl tam. Krčil se, chudák, mezi Kámasútrou a publikací 365 poloh na každý den aneb Jak zatočit s nudou v ložnici.

Zeptala jsem se slečny, jestli existuje nějaký pádný důvod, proč byla moje humoristická kniha zařazena do erotické literatury.

Nezúčastněně pokrčila rameny:

„V Humoru nebylo místo. Vidíte sama, jak je nacpaný.“

 

No jo. Humor a Erotika jsou tu hned vedle sebe. Tak to jo. To je, myslím, pádný důvod.

Mimochodem, moje kamarádka v tom hned viděla jasné znamení, kudy se má moje psaní v budoucnu ubírat. Podle ní není náhoda, že se to stalo v době, kdy v kinech běžel erotický film. Prý to mělo grády, žádná šeď…

Fakt je, že chystám pokračování Deníku. Takže…kdybyste věděli, jak to zařídit, aby se z kastrovaného kocoura nějak nenápadně stal alfa samec, dejte mi prosím vědět :-).

Autor: Petra Polsen | středa 25.1.2017 8:43 | karma článku: 15,61 | přečteno: 793x
  • Další články autora

Petra Polsen

Jak jsem šňupala kakao

Nedávno na internetu psali, že v Americe začali prodávat šňupací čokoládu. Jako nevyléčitelná závislačka na téhle pochoutce jsem pochopitelně zbystřila...

18.7.2017 v 7:53 | Karma: 16,82 | Přečteno: 381x | Diskuse| Ona

Petra Polsen

Princové jsou na draka

Pokud patříte k zarytým obhájcům volné výchovy, varuju vás předem: tento článek vám může zvýšit krevní tlak.

11.7.2017 v 8:05 | Karma: 37,32 | Přečteno: 1457x | Diskuse| Ona

Petra Polsen

Zaklínadlo jménem čtyřicítka

Kdysi jsem se děsila toho, že mi někdy bude třicet. Nakonec to zdaleka nebylo tak hrozné, jak jsem si myslela. Všem čerstvým třicítkám vzkazuju: užívejte si to, protože...za deset let bude hůř. Vím, o čem mluvím...

15.6.2017 v 8:07 | Karma: 27,41 | Přečteno: 1072x | Diskuse| Ona

Petra Polsen

Tuhle chci doma!

Vždycky mě to dostane. Znova a znova...Z rady, že si máme dát pozor na to, co si přejeme, se už stala dokonale otřepaná fráze. Ale platí pořád. Bohudík...a taky bohužel.

7.6.2017 v 7:03 | Karma: 20,31 | Přečteno: 956x | Diskuse| Ona

Petra Polsen

Tyjo, ten je teda má!

Začnu otázkou: Na co jste pomysleli jako první, když jste si přečetli název tohoto článku? Před jeho zveřejněním mi odpovědělo několik mužů i žen. Odpovědi byly tak jednoznačné, že mě to až překvapilo.

4.5.2017 v 7:23 | Karma: 20,19 | Přečteno: 1162x | Diskuse| Ona

Petra Polsen

Jak to, že nejsem mrtvá?!

Spáchat malý dopravní přestupek nutně nemusí být jen špatné. Můžete se o sobě dovědět něco, co jste absolutně netušili. A při tom ušetřit dvě stovky. Nebo i víc...

26.4.2017 v 7:15 | Karma: 36,63 | Přečteno: 2703x | Diskuse| Ona

Petra Polsen

Nebojme se čisté špíny

Mám kolem sebe ráda čisto, ale dnes se přimluvím za bakterie. Může za to jeden mladý bankovní úředník.

20.4.2017 v 6:59 | Karma: 28,02 | Přečteno: 1022x | Diskuse| Ona

Petra Polsen

Rychlík do pekla

Možná jste přesvědčení, že určité věci by se vám v životě nemohly stát. Ale...víte to jistě? Víte přesně, kde jsou vaše hranice, za které byste za žádných okolností nešli?

9.3.2017 v 7:32 | Karma: 28,03 | Přečteno: 2084x | Diskuse| Ona

Petra Polsen

Nekastrujme muže

Znáte to. Šly jste na babinec a teď se vracíte ze sletu čarodějnic. Při odchodu z domu se loučíte se svým mužem. Když se po několika hodinách vrátíte domů, v obýváku sedí ňouma, který vám nepřinese kytku, co je rok dlouhý...

23.2.2017 v 7:52 | Karma: 36,74 | Přečteno: 3484x | Diskuse| Ona

Petra Polsen

Vezmeš si mě?

Marně přemýšlím, jak uvést téma dnešního článku, protože je...řeknu to rovnou...tak trochu o hovně. Slušněji řečeno o psím exkrementu. Ne, nebojte se. Nemíním moralizovat nad těmi, co nesbírají.

2.2.2017 v 7:40 | Karma: 24,38 | Přečteno: 2490x | Diskuse| Ona

Petra Polsen

Kostlivci v předsíni

Blíží se oslava zlaté svatby našich a já pomáhám, s čím je třeba. Moje matka při té příležitosti naplánovala úklid, který rozsahem a použitými chemickými prostředky předčí i jarní nebo předvánoční úklid, a to už je co říct.

17.1.2017 v 12:02 | Karma: 18,59 | Přečteno: 752x | Diskuse| Ona

Petra Polsen

Klídek, paninko, klídek!

Před pár dny moje děti odjely na hory a já jsem se záhy dověděla, že moje šestnáctiletá dcera lže, kouří trávu, peníze na obědy ve školní jídelně utrácí za bůhvíco a chodí se dvěma kluky najednou.

12.1.2017 v 7:43 | Karma: 31,02 | Přečteno: 3211x | Diskuse| Ona

Petra Polsen

Nikdy neříkej nikdy

Zas je tu čas novoročních předsevzetí...Nepopírám, že jsem taky patřila k lidem, kteří věří, že se změnou letopočtu se jejich život začne ubírat jiným směrem: k lepším zítřkům...

7.1.2017 v 10:37 | Karma: 14,63 | Přečteno: 391x | Diskuse| Ona
  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1669x
Jsem překladatelka a autorka Deníku kočičího intelektuála. Oceňuji inteligentní humor a upřímnost. Inspirují mě moudří, tvořiví, cílevědomí a pozitivně naladění lidé. Mám slabost pro kočkovité šelmy, vůni květin a čokoládu. Ještě toho chci hodně poznat, zažít a naučit se. A ještě toho chci lidem i sobě hodně dát. Třeba psaním...

Seznam rubrik