Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak to, že nejsem mrtvá?!

Spáchat malý dopravní přestupek nutně nemusí být jen špatné. Můžete se o sobě dovědět něco, co jste absolutně netušili. A při tom ušetřit dvě stovky. Nebo i víc… 

Jdu si takhle po jedné ulici v Brně. Je neděle brzy ráno a nikde nikdo. Neptejte se mě, proč nejsem v posteli a místo toho si to štráduju přes silnici, po které ve všední den frčí jedno auto za druhým. Tedy…pokud si nestoupnete k přechodu a nezmáčknete knoflík, který plechového hada na chvíli zastaví. A v tom je právě ten problém… Neberu to přes přechod, ale rovnou přes silnici, o pár metrů vedle. Proč se mám zdržovat čekáním na zelenou? Silnice je prázdná, nikde nikdo.... Rychle přeběhnu, ujdu pár kroků, a zpoza křoví, které lemuje chodník, se vynoří policajt. A do pr...čic…Nasadím zkroušený výraz, ale je pozdě.

Ochránce zákona se vcelku vlídně zeptá, jestli vím, jakého přestupku jsem se dopustila. Samozřejmě, že vím. Blekotám něco o prázdné silnici a o tom, že spěchám. To je voda na policajtův mlýn. Zpřísní a poučí mě, že takových, co spěchali, jsou plné hřbitovy. Znovu namítnu, že žádné auto nejelo, že to bylo úplně bezpečné.

„Tak vaši občanku,“ natáhne s povzdechem ruku. Mezitím si všimnu policejního auta, šikovně schovaného za roštím. Parkují na chodníku, bleskne mi hlavou celkem zbytečně. V autě je ještě jeden, co pomáhá a chrání. Vylovím občanku z kabelky a v duchu si připíšu malé nevýznamné plus za to, že jsem si konečně vyřídila novou. Ani jsem si nevšimla, že ta stará už několik měsíců přesluhuje… Policajt jde k autu a do okénka diktuje údaje. Druhý pomahač je slabikuje do vysílačky.

Mezitím nenápadně zašátrám v kabelce a otevřu peněženku. Dvě stovky a nějaké drobné. Sakra. Musím to ukecat za dvě stovky.  Nechce se mi nikam běhat, v Brně to moc neznám. Taky nemám moc času a odpoledne už se vracím do Prahy. Asi by to šlo vyřídit i tam, ale…Ježišmarjá, to by byl pěknej vopruz kvůli jednomu přechodu.

Policajti vypadají zmateně. Ten v autě vystupuje a podezřívavě si mě měří. Druhý se střídavě dívá na doklad a na mě. No jo, no…na té fotce vypadám jako vlastní babička, ale fakt neznám nikoho, komu by to na dokladech slušelo. Teda, od doby, co si nás úředníci fotí sami. Konečně jdou ke mně. Tváří se divně.

„Já vím, já vím,“ drmolím a vytahuju peněženku. „Ale když já mám jenom dvě stovky,“ informuju je radši předem a na důkaz peněženku otevírám. Takových výmluv určitě slyší x denně. Jeden z policajtů na mě vykulí oči. Vypadá to, že mě spolkne zaživa. „Kartou se asi nedá zaplatit, že?“ zeptám se, čistě pro jistotu.

„Cože?!“ zahřmí policajt. „Kartou?! To jako myslíte vážně?! A kde si asi tak myslíte, že jste, madam?! Na nákupech?!“

Vím, že bych měla mlčet, ale hlesnu ještě: „No, myslela jsem…Určitě by to bylo praktičtější. I pro vás…“

„To se mi snad jenom zdá,“ zaúpí druhý policajt. „Tak vy jste úředně tři roky po smrti a radíte nám tady, jak máme vybírat pokuty.“

Já? A po smrti?! Co je to za hloupý vtip?! Rozhlížím se kolem, jestli někde není skrytá kamera. Apríl už sice byl, ale tohle musí být nějaká legrácka. No, jestli jo, tak teda hodně nepovedená.

„Právě nám zahlásili,“ prolomí zmatené ticho ten s vysílačkou, „že máte neplatné číslo občanky.“

Tomu nerozumím. Vždyť je nová. Policajt mi vysvětlí, že nová sice je, ale má staré číslo. Moje nová občanka má číslo dokladu nějaké paní z Náchoda, která zemřela před třemi roky.

Nechápu, jak je to možné a co já s tím.

„No, vy nic,“ rozhodí rukama policajt. „Vy si zajdete na úřad a vyřídíte si novou.“ Nato oba zalezou do auta. Skoro to vypadá, že je chytání neukázněných chodců pro dnešek přestalo bavit. Něco si mezi sebou mumlají a už mi nevěnují pozornost.

„A co pokuta?“ zeptám se pro jistotu.

„Běžte, prosím vás,“ mávne na mě jeden z okýnka.

„Přece nebudeme inkasovat mrtvou ženskou,“ dodá ten druhý.

„Dovedete si představit,“ ozve se zase ten první, „kolik by s tím bylo papírování?“

Nedovedu, ale to nevadí. Dost na tom, kolik papírování zase čeká mě… Za ušetřené dvě stovky jsem cestou domů koupila víno. Večer jsme si s mužem připili na to, že jsem pořád ještě živá. 

Autor: Petra Polsen | středa 26.4.2017 7:15 | karma článku: 36,63 | přečteno: 2703x
  • Další články autora

Petra Polsen

Jak jsem šňupala kakao

Nedávno na internetu psali, že v Americe začali prodávat šňupací čokoládu. Jako nevyléčitelná závislačka na téhle pochoutce jsem pochopitelně zbystřila...

18.7.2017 v 7:53 | Karma: 16,82 | Přečteno: 381x | Diskuse| Ona

Petra Polsen

Princové jsou na draka

Pokud patříte k zarytým obhájcům volné výchovy, varuju vás předem: tento článek vám může zvýšit krevní tlak.

11.7.2017 v 8:05 | Karma: 37,32 | Přečteno: 1457x | Diskuse| Ona

Petra Polsen

Zaklínadlo jménem čtyřicítka

Kdysi jsem se děsila toho, že mi někdy bude třicet. Nakonec to zdaleka nebylo tak hrozné, jak jsem si myslela. Všem čerstvým třicítkám vzkazuju: užívejte si to, protože...za deset let bude hůř. Vím, o čem mluvím...

15.6.2017 v 8:07 | Karma: 27,41 | Přečteno: 1072x | Diskuse| Ona

Petra Polsen

Tuhle chci doma!

Vždycky mě to dostane. Znova a znova...Z rady, že si máme dát pozor na to, co si přejeme, se už stala dokonale otřepaná fráze. Ale platí pořád. Bohudík...a taky bohužel.

7.6.2017 v 7:03 | Karma: 20,31 | Přečteno: 956x | Diskuse| Ona

Petra Polsen

Tyjo, ten je teda má!

Začnu otázkou: Na co jste pomysleli jako první, když jste si přečetli název tohoto článku? Před jeho zveřejněním mi odpovědělo několik mužů i žen. Odpovědi byly tak jednoznačné, že mě to až překvapilo.

4.5.2017 v 7:23 | Karma: 20,19 | Přečteno: 1162x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1669x
Jsem překladatelka a autorka Deníku kočičího intelektuála. Oceňuji inteligentní humor a upřímnost. Inspirují mě moudří, tvořiví, cílevědomí a pozitivně naladění lidé. Mám slabost pro kočkovité šelmy, vůni květin a čokoládu. Ještě toho chci hodně poznat, zažít a naučit se. A ještě toho chci lidem i sobě hodně dát. Třeba psaním...

Seznam rubrik