Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nekastrujme muže

Znáte to. Šly jste na babinec a teď se vracíte ze sletu čarodějnic. Při odchodu z domu se loučíte se svým mužem.  Když se po několika hodinách vrátíte domů, v obýváku sedí ňouma, který vám nepřinese kytku, co je rok dlouhý...

 ... který si neumí říct o zvýšení platu, nikdy nekoupí všechno z nákupního seznamu a hlavně: nesklápí záchodové prkénko. Stačilo pár hodin a z vašeho vyvoleného se stal tvor, který…nemá koule.

Takže (hluboký nádech)...teď je ta správná chvíle na krátký příběh, který mě k této úvaze inspiroval.

Jedu si takhle tramvají a vyslechnu rozhovor. Nade mnou stojí dvě ženy středního věku. Asi se nějakou dobu neviděly. Ta průbojnější líčí té mlčenlivější, co je u ní nového. Postupně se hovor stáčí na to, že s mužem to za nic nestojí. Hlavu mám zabořenou do čtiva a uši našpicované. Znáte to. Nechcete poslouchat cizí hovory, ale v tramvaji to nějak nejde. A navíc…začíná jít do tuhého. Žena nenechává na svém muži nit suchou a mně se mimoděk vkrade myšlenka, že na dovolenou bych s ní tedy nechtěla. Pak přece jen trochu povolí a prohlásí, že mají doma malé koťátko. Rezavého kocourka, který si oblíbil jejího muže. Chodí za ním jako pejsek.  Sláva, pomyslím si, konečně něco milého. Ale paní dodá: „Nechápu, co na tom mým troubovi Zrzek vidí.“

Druhá žena se rozpačitě usměje a já si o první paní pomyslím něco, co jsem se rozhodla nepublikovat. Asi jsem nebyla jediná, kdo tenhle příběh zaujatě poslouchal, protože vzápětí zvedne hlavu od novin starší pán, co sedí přede mnou a ženě odpoví, i když její otázka byla ryze řečnická:

„To je jednoduché. Nejspíš to, co kdysi vy.“

Tak. Pokud jste teď, milé dámy, popadly nějaký kámen a nejradši byste jím po mně mrštily, tak to, prosím, nedělejte, a to z několika důvodů: Nedělám se svatou. Ne, že bych si nikdy nepostěžovala. A ne, že bych si nikdy nepřisadila, když některá z kamarádek plivla na svého muže jedovatou slinu, byť u toho nebyl (nebo možná právě proto). A taky si nepotřebuji šplhnout u mužů. A už vůbec nemám v úmyslu znepřátelit si ženy. Jsem jedna z vás. Možná to zní trochu pateticky, ale chci tím říct, že se nepasuji do role Soudkyně nebo Moralistky.

Jen by mě zajímalo, čím to je, že tak rády zapomínáme, kvůli čemu jsme si svého Rytíře vybraly…a posléze vzaly, zplodily s ním děti, postavily dům, zasadily strom…nebo taky ne. Třeba s ním prostě „jen“ žijeme. Tak proč si tak rády stěžujeme na poklesky a nedostatky, které jsou mnohdy jen výsledkem naší představy, jak věci mají nebo nemají být? Může za to naše česká povaha? Ve stěžování si, brblání, hudrání a projevech nespokojenosti jsme vážně dobří. Nebo máme horší muže než jinde?  Všechno je otázka míry. (Ne toho Míry, ale míry).

Měla jsem možnost mluvit s cizinkami, a tím nemyslím zdvořilou konverzaci o počasí. Žádná si tolik nestěžovala na muže, jako to dokážeme my, Češky. Co já vím…Třeba je žena na Ukrajině a v Rusku smířená s tím, že princové jsou na draka (a tudíž jen v pohádkách), v muslimské zemi si moc stěžovat nemůže, v nejchudších zemích světa na to pro starosti o základní věci nemá čas, v takzvaně vyspělých zemích je proti dobrým mravům mluvit otevřeně o osobních problémech, v severských zemích jsou muži neustále naložení v lihu, takže škoda mluvit a na Balkáně jsou ženy rády, že po válce vůbec nějací muži zbyli … Nebo je to jinak?

Nevím, jak vám, ale mně se líbí muži se vším všudy. Tedy…kompletní, abych tak řekla. I když to nic nemění na tom, že bych občas některé z nich nejradši zabila. Hned, na místě.

Ale ten jejich symbol mužnosti bych jim přece jen nechala :-).

Autor: Petra Polsen | čtvrtek 23.2.2017 7:52 | karma článku: 36,74 | přečteno: 3484x
  • Další články autora

Petra Polsen

Jak jsem šňupala kakao

Nedávno na internetu psali, že v Americe začali prodávat šňupací čokoládu. Jako nevyléčitelná závislačka na téhle pochoutce jsem pochopitelně zbystřila...

18.7.2017 v 7:53 | Karma: 16,82 | Přečteno: 381x | Diskuse| Ona

Petra Polsen

Princové jsou na draka

Pokud patříte k zarytým obhájcům volné výchovy, varuju vás předem: tento článek vám může zvýšit krevní tlak.

11.7.2017 v 8:05 | Karma: 37,32 | Přečteno: 1457x | Diskuse| Ona

Petra Polsen

Zaklínadlo jménem čtyřicítka

Kdysi jsem se děsila toho, že mi někdy bude třicet. Nakonec to zdaleka nebylo tak hrozné, jak jsem si myslela. Všem čerstvým třicítkám vzkazuju: užívejte si to, protože...za deset let bude hůř. Vím, o čem mluvím...

15.6.2017 v 8:07 | Karma: 27,41 | Přečteno: 1072x | Diskuse| Ona

Petra Polsen

Tuhle chci doma!

Vždycky mě to dostane. Znova a znova...Z rady, že si máme dát pozor na to, co si přejeme, se už stala dokonale otřepaná fráze. Ale platí pořád. Bohudík...a taky bohužel.

7.6.2017 v 7:03 | Karma: 20,31 | Přečteno: 956x | Diskuse| Ona

Petra Polsen

Tyjo, ten je teda má!

Začnu otázkou: Na co jste pomysleli jako první, když jste si přečetli název tohoto článku? Před jeho zveřejněním mi odpovědělo několik mužů i žen. Odpovědi byly tak jednoznačné, že mě to až překvapilo.

4.5.2017 v 7:23 | Karma: 20,19 | Přečteno: 1162x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

Lesy chce předat mnichům bez soutěže. Smlouvu nachystal starosta předem

28. dubna 2024

Premium Mohlo to být jedno z rozhodnutí, jakých města jako osmitisícové Milevsko udělají ročně stovky....

Stavební úřady se děsí novely, mluví o nejistotě a nabírají nové pracovníky

28. dubna 2024  19:06

Stavební úřady napříč republikou se obávají reformy stavebního zákona. Kvůli nárůstu práce tak...

VIDEA TÝDNE: Potvrzený trest pro Feriho, živořící děti a Kobajašiho veleskok

28. dubna 2024  18:50

Soud v Praze tento týden potvrdil exposlanci Dominiku Ferimu tříletý trest za znásilnění. Strážníci...

Pronájem bytu 2+kk
Pronájem bytu 2+kk

Nové Dvory-Podhůří, Frýdek-Místek - Frýdek
12 500 Kč/měsíc

  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1669x
Jsem překladatelka a autorka Deníku kočičího intelektuála. Oceňuji inteligentní humor a upřímnost. Inspirují mě moudří, tvořiví, cílevědomí a pozitivně naladění lidé. Mám slabost pro kočkovité šelmy, vůni květin a čokoládu. Ještě toho chci hodně poznat, zažít a naučit se. A ještě toho chci lidem i sobě hodně dát. Třeba psaním...

Seznam rubrik